lördag 4 januari 2014

Livet går vidare och Kryddgården med......

Tänk så mycket som händer i en människas liv som ställer allt på ände. Jag har inte skrivit i bloggen sedan 2012 av flera skäl. Kenneth - som verkligen var en lekkamrat i trädgården - gick hastigt bort i september 2012, vår sista öppetdag för säsongen. Jag var väldigt osäker hela vintern 12-13 om jag skulle orka ro företaget och utvecklingen av kryddgården vidare. Med min underbara familjs stöd och de fantastiska människor jag, genom AF, har förmånen att få "rå om" så har lusten och orken gradvis kommit tillbaka. Jag saknar Kenneth oerhört mycket, hans lekfullhet som har gjort trädgården till vad den är alldeles speciellt. Men just för att han har lämnat så många roliga avtryck så känns det som att han är kvar här. Kryddgården är planerad att vara färdig för invigning sommaren 2015 då företaget "Rosengården i Bergslagen" har 10-årsjubileum och jag har bestämt att jag kör vidare utifrån Kenneths och min planering. Jag har redan skrivit om fågeln, men för att visa på Kenneths kreativitet så blir det ett bildspel hur han gjort den.

9 kommentarer:

  1. Christina i Taxinge4 januari 2014 kl. 06:43

    Wow!!!
    Vilken härlig fågel! :-))
    Och vilken kreativitet att få till den!
    Lycka till med fortsättningen, Anette! <3

    SvaraRadera
  2. Roligt att du är tillbaka med din blogg igen!
    Förstår mycket väl att det är en stor saknad efter din livskamrat! Ändå vet jag att det är först när det händer som man verkligen förstår hur stor saknaden är och hur mycket den påverkar det fortsatta livet.
    Tycker att du visar en kolossal styrka då du går vidare med era projekt.
    Hoppas att 2014 kommer att bli ett bra år för dig - så bra som möjligt menar jag!

    Kram Märit

    SvaraRadera
  3. Önskar dig all lycka!
    och att detta år blir ett spännande år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att det blir ett spännande år. Kram,!

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  4. Roligt se dig här igen!!
    Om du visste så ofta jag tänker på dig!
    Roligt se Kenneths fågel och arbetet på vägen fram till den!
    Så många härliga minnen du har av Kenneth runt dig
    - såväl andliga som mer materiella!
    Önskar dig ett riktigt gott 2014!
    Och jag är säker på att K - från någonstans -
    ser, följer och stöder dig i
    arbetet och utvecklingen av ert företag!!
    Varma kram från Norra Skåne
    NinaH

    SvaraRadera
  5. Jodå, både personalen och jag känner hans närhet. :-)

    SvaraRadera
  6. Underbart ♥♥♥ & underbar fågel ♥♥♥, härligt att du har hittat en väg att fortsätta. Jag hoppas vi kan ses snart, jag är så nyfiken på hur allt har växt fram. Minns den underbara dag i Tumba då vi tillsammans med Kenneth, pratade om er blivande damm. Mysigt att du börjat blogga igen.

    Kram Lotta Fällback

    SvaraRadera